Followers

Saturday, March 23, 2013

Baru Terasa..

Assalamualaikum wbt dan selamat petang.. 
good ebening to you n you all.. Yehaa xD 

Aku rasa dh lama xupdate blog.. Lama gila kot :'( sedih okay.. xkan lah aku update sekali / 2kali sebulan. mana syokk korang nak baca.. sedih ok, well~ skrg aku dh triple betul busy. and aku xtau mcam mna nak bgtaw korang.. pnah jgak aku trfikir, better delete je blog ni.. tp, 2kali fikir "tak payah delete la blog ni.. sayang plak.. sebab follower? No! sayang dengan cerita2 silam" so, i make a dection, sibuk mcam mna skalipun, luangkanlah sekali sebulan untuk blog ni.. EH, sedih plak.. Gila tak sedih.. dlam blog inilah, terkandung pelbagai cerita suka dan duka :') perkara mcm ni yg mngjar aku erti keremajaan, erti kehidupan.. Okey, 2minit sudah pun berlalu.. tp, mna cerita sebenar aku? Well, tdi bru mukadimmah ok c(: 

Baru terasa.. aku sebenarnya seorang pelajar.. seorang anak, dan seorang insan yang akan mewarisi generasi akan datang.. dh 3bulan lebih aku study, tp bru hari ni aku terasa yg aku sebenarnya CALON PMR . eh! serious? aku rasa, aku mcam budak hingusan lagi. ee ! tolonglah, xD why aku kata aku baru terasa yg aku ni calon PMR? ok, ak kta cenggitu sbb sejak akhir2 ni, aku terlalu sibuk. kadang2 tak sempat nak tengok sinaran matahari, kerlipan bintang di langit. Sedih ok, sometimes rasa nak mengamuk. tp, sabar ajelah. kejap je pon semua ni. pasni, okay la :-) 

Sesi pagi start mcam biasa pukul 7.30 pagi sampai pkul 5.00 petang.. lewat gila kot. lepastu smpai rumah belum tentu dapat rehat, kena buat homework, makan, solat, mandi. siap semua tu area pkul 7.30.. pastu, pkul 8.30 pergi kelas tambahan sampai pkul 10 malam. malam tu belum tentu dpat tido terus. aku kena study, solat and klau ad homework xsiap, kena siapkan dulu.. kekadang pkul 12 aku baru boleh tido. penat kan ? 

. Itu baru time xde exam.. klaw ada exam? lagi penat .klau minggu exam, takda kelas tambahan waktu petang.. so, dpat balik pkul 2.30 pm.. balik rumah aku kena study untuk exam.. dh rasa paksa otak untuk inputkan maklumat yg dihafal, dibaca dn sbgainya.. rsa mcam nak marah dgn khdupan skrg, tp aku sbar dn terus ckap "sabar mirah.. lepas PMR, kita outputkan segala maklumat.." and rsa aku, Okay, aku xnak give up dgan semua ni. InsyaAllah akan berbuah hasilnya.. yang penting, berusaha, tawakal, istighfar.. 

Minggu ni plak, dah masuk cuti penggal 1. am i right? ok, pantang ada school holiday, confirm akan wujud kelas tambahan.. serious sy penat cikgu :'( tolong faham saya .sy xnak paksa diri saya untuk belajar tak kira waktu... saya pon nak rehat jugak. Sabar sayang.. at de same time, aku bersyukur coz kelas smpai Isnin depan je.. Tapi, hari berikutnya tak bermakna aku boleh enjoy, lepak and semua. Homework menunggu Mirah :( so, aku kena gunakan masa yg ada untuk siapkan homework. sebelum buka skola, aku leh study sikit2.. AKu rasa aku dah penat !!!! STRESSSSS gila . but, aku suka blaja bcoz hri demi hari aku dpat isi baru, dan semangat baru.. and, aku rasa aku makin minat untuk belajar.. 

PMR dijangka bermula 09/10/2013.. tp, xtaulah tu.. seriously aku tak sabar.. and stiap kali aku berhdpan dengan musim peperiksaan, aku timbul semangat yg tebalnya seperti satu sel sahaja.. hahaha :D and aku yakin gila gila gila time jwab exam.. buat aku rasa puas hati ! stiap kali cikgu nak bgi markh exam, awal2 aku ckap dgn diri aku "apapun keputusan yg aku dpat, terimalah.. yg penting aku dh usaha" Exam OTI 1 lepas, result aku still xberapa okay, i just got 1B, 4C, 2D.. aku tak sedih.. aku akan bangkit dari lenaku ! and result ni mnjadi satu titik permulaan yg baru dlam DUNIA PELAJAR . Amirah, you can do it dears! Don't give up. Insyaallah, kejayaan milikku! Amirah, please remember NO PAIN, NO GAIN ! Okaylah, aku dah penat menaip. apa kata, jom tengok gambar2 aku ngn mmber sekelas time kelas malam, kelas tmbhan pagi kelmarin.. ayukk!

anak panah menunjukkan aku. Bye!

Gambar (220313) yg atas aku yg paling handsome,
and yg bwah, aku yg buat pecace :D

 Aku yg pkai bju kurung merah.. time ni kelas malam :)

yg kat bawah tu aku :) gmbr(22/03/13)

No comments:

Post a Comment