Followers

Saturday, December 28, 2013

Dirimu Dirindu

Assalamualaikum dan selamat malam . Mcam besa lha kan intro entry aku :') bak kata sorang juri #PencetusUmmah ,pembukaan seelok2nya bgi salam dulu . Bukannya keluarkan pantun . Memandangkn wktu skrg dh midnight , dgan suasana bilik yg sunyi tp terang benderang dgn lampu bilik yg belom dittop, aku capai laptop atas meja dn bkak blog and post new entry . Xmampu lagi ak bertahan. Dirimu kini dirindui . :'( How long I miss you,dears.. Betullah org kata perempuan 9nafsu, 1akal.. Ok, rasanya ak xperlulah nk explain apa2..

Sejujurnya ak kata, mmg ak rndu gila2 dkt dia.. Dh brapa lama aku xcontact dy.. Kalau next year? Lagilah susahh.. Hanya Allah yg tahu perasaan aku.. :/ Sabar Mirah Sabar.. Yes, mngkin dia xnmpak keikhlasan ak mencintai, menyayangi dia.. Tp, itulah yang realitinya.. Ak syg dya.. Dn yg paling penting, ak rndu dy.. :) Ak rasa, untk kali ni aku xboleh brtahan lgi.. Rindu sgat2.. Mngkin perasaan kali ni ak xdpat ditahan kerna trlalu lama ak pendam.. Astagfirullah :'(

Agak sukar untk bertentang muka.. Apatah lgi untk berhubung. Tp, klaw diulas kmbali , smua ni xperlu untk berhubung, bertemu, berkomunikasi dan segala jenis ber... Ckoplah serahkan segala2nya kepada Ilahi.. Seandainya dy milikku, InsyaAllah dgan izinNya, hatiku dn hatinya pasti bertemu.. Satu mesej dri dia, ckop buat aku lega dn tersenyum. Tp itu semua belum pasti kapan akan berulangg . Be strong, Mirahh !

Ok ak jujur lgi, sememangnya ak risau sgat untk tahun dpan . Life dy as a student, mesti lbehkan kpd persekitaran yg freedom dri pelbagai segi. be honestly ak xreti nk ckp freedom mcm mana, tp itulah hakikatnya kehidupan pelajar. Spnjang ak xcontact dy untk thun dpan , aku risau dy bahagia dgan org lain tanpa aku sedar. :( Bkan boleh caya sgat laki niy.. Tersgatlah aku risau.. If dy skola suma laki, ak xrisau. Ini yg laki n prmpuan.. Ya Allah... But i hope, everything gonna be okay. wlaupon ak kena tnggu dy brapa tahun lama lgi, itulah lumrah dlam sesuatu yg tidak pasti :')

Okey, Mirah ? Stop taruhkan harapan yg terlalu tinggi dgn lelaki.. Jgan lukakan hati kecil ak dimana perlu belajar pelbagai corak kehidupan. "Kalau dy ikhlas cintakan kita, dy juga akn ikhlas menunggu kita". Okey.. Kuatkan semangat Mirahh . 2014 will coming soon ! Focus on ur future, dears. La Tahzan. Allah with myself. Keep calm and always strong, my heart.

Hati mana xmerindui insan yg pernah bahagiakn kita. Right ? Air mata mana yg xmengalir a/b ada insan merindui seorang lg insan yg lain? Perempuan mana xsygkan lelaki yg prnah dy menaruh harapan? Ok, ak dh start merepek.. Kesimpulan dlam entry kali ni, aku ,  tersgatlah merindui kawan2 , dan yg paling penting rindu my super hero ................. :') Ok, stop ! wlaupon rndu ak xberbalas, ckoplah aku ikhlas merindumu.. Bahagiamu, bahagiaku jua. Namun, sedihku bkanlah sedihmu.. Aku doakan kau bahagia.. Tolong jgan tnggalkn aku. Tp igt, next year bila kau dh ada yg baru. TOLONG jujur dgan aku.. Tolong berterus terang.. Aku xnak semua ni bahagia dgan penuh penipuan.. Ak harap kau xda org lain..

Sepanjang kita tak contact, sy nk awk jaga diri, jaga solat, jaga hbugan with ur family. Jgan nakal2, blaja rajen2. Jdikan kegagalan semalam, semangat kita untuk hari ni. Mungkinn sukar lgi untk sy ucapkan pelbagi jenis ucapan dkat awak.. Kita doa sama2 . InsyaAllah Allah SWT permudahkan. Allah know everything, dears. Good MorNite ! Fir.....Ami :')

No comments:

Post a Comment