Followers

Tuesday, December 31, 2013

GoodBye 2013

"Menjengah tahun baru, umpama mengintai azam baru, peluang baru, gaya hidup baru.. Segalanya memerlukan pemikiran yg baru, sebersih embun di hujung rumput.." :)

Alhamdulillah, cuaca hri ni mendung .Hanya menunggu masa untk hujan , seakan2 mengerti bahawa 2013 akn melabuhkan tirainya.. Air hujan yg turun, mengiringi pemergian 2013 dn mmbawa pulang 2014.. Choi ! Ayt mkan dalam :'3 Hikhik . Berbalik kpd statement ak yg mula2, "menjengah thun baru....bla bla bla.." tlah membangkitkan smngat ak untk mencipta azam bru. Sejujurnya, ak dh fed up dgan azam tahun bru aku..

Jujur aku kata, stiap kali nk msuk thun bru, mesti ak baca buku Motivasi Alihan Pelajar. Kononnya di situ ada terselit azam aku.. Then , ak catat dlm sebuah buku nota aku, kononnya lg dlam tu smua psal life ak untk tahun tersebut.. Tp, bila msuk penggal 1 bg thun tuh, haram jadah ! Satu pown tak terlaksana.. Kdg2, sush sgat nk disiplinkan diri dgn semua nih.. kalau kita usaha, doa dan seterusnya tawakkal. InsyaAllah Allah permudahkan :)

Okey, aku nk flashback blik apa yg brlaku spnjang 2013.. bg aku, thun ni ckop2 mmberi kesan bgi diri aku.. Belajar untuk matang dlam setiap keadaan, belajar supaya bijak mnggunakan peluang yg ada dll.. Ckoplah dgan result PMR bru2 ni mmbuatkn aku mmbuka mata. Yeahh ! Amirah, you can do it ! xD aku xnak lgi result SPM'15 ak main2 mcm PMR.. Ak syukur sbb kehadiran senior2 termasuk family, bg kata2 smngat dkat aku.. Katanya jgan terlalu berhoneymoon. Okey, aku faham ;)

Dan bg aku, 2013 paling bnyak kngan aku dgan kwan2 satu batch and exspecially with my classmate ^_^ Ayt ak merujuk pd kem2 yg terlaksana jua.. Kem Fasa 1 dkt maktab Sultan Mizan, Kem Fasa 2, Kompleks Rakan Muda.. And most important rombongan untk kelas aku.. Yehaa ! I can't forget that's moment.. Wlaupon masa pergi trip kt Ganu, aku xdduk dlam satu geng. Jalan pown hnya dlam 5/6 org.. Tp, bersyukur :') Bg aku lagi, 2013 ,batch aku paling diberi perhatian oleh guru2 skolah tuh.. Wikikiki~ Biasa laa, nak exam katanya.. Tp, maaf cikgu.. Mungkin pencapaian skolah thun ni untk PMR turun sedikit..

Walaupun bnyak halangan dn dugaan spnjang perjalanan hidop aku dlm thun 2013, namun aku tetap bangkit dn terus bangkit.. Terkadang aku terasa jatuhnya diri aku a/b menerima kegagalan.. Tpi, aku berfikir ke hadapan.. Jdikan perkara yg lepas adalah satu titik permulaan dimana aku perlu beringat dlm sesuatu prkara.. Cewah ! Ayt aku. Xleh blaaa . Grr, skema dorhh !

Besok, skolah dh start bg sesi 2014.. Okey, jujur aku kata adalah terasa rajinnya sedikit nak jejak kaki kat skola.. Hoho~ Sokey, semangat semangat semangat !!!! Doakan yg terbaik buat aku.. Pilihan terbaik aku ialah pilihan yg aku pilih sndiri.. Bukan dri paksaan org lain, bkan dri pilihan kwan2.. bkan dri kehendak keluarga mahupun saudara.. Tp, PILIHAN AKUU ! Nak masuk kelas untk aliran bru, jgan ikot kwan.. Xpa, untk kali ni, belajar berdikari.. Xpa lahh xduk skali dgan classmate form 3 pown, jnji kita masih berada dibwh satu pertalian PERSAHABATAN.. Wikikiki~ Okengg, Assalamualaikumm ^_^ Wait for my new entry bah !


No comments:

Post a Comment