Followers

Friday, December 20, 2013

PMR Victim'13

Assalamualaikum wbt dan selamat malam . Selang bberapa hri aku xupdate blog .Maka , mlam ni aku
rjenkan diri dn mmbiarkan jari jemari menari di atas keyboard . Memandangkn ak ada satu cerita nk kongsi dkat hampa smua pasal result PMR semalam :) First skali , aku bersyukur dgan rezeki Allah SWT bgi dkat aku . Dan Terima Kasih kepada guru2 aku yg mengajar aku wktu Form 3 .Wlaupon xdpat straight A dan xmelepasi target aku , aku syukur sangat2 . Alhamdulillah jgak sbb aku xmenitiskan air mata kegagalan mahupun air mata kecewa . Nak kata gembira tidak jgak sbb ada rakan2 yg mndpat lbeh A dripda aku . Cukuplah tersenyum. Be honestly ,aku xrasa malu dgan keputusan yg aku trima kali ni :) Kiranya memadai laa dgan usaha aku selama ni .Ditambah wktu blaja xberapa nk serious . Kdg main2, kdg ok. Hehe :)


Semalam aku bangun pkol 6.30 am.. Kononnya bersemangat tahap dewa nk ambik result . Then siap2 semua . Area pkul 11 am aku pergi skola . So , masa smpai skola cikgu2 ada buat majlis sedikit untuk meraikan calon2 yg dpat 8A :') Wlaupon xramai , tp itu sajalah yg dpat kami berikan kepada sekolah . InsyaAllah , akan diberikan lbeh lgi nnti SPM 2015 . Berapa result aku , itu tidak mnjdi pertanyaan buat kalian :) Tp Alhamdulillah semuanya lulus . Syukur sangat2 . Semoga dgan result aku kali ni , mnjdi pembakar semangat untuk aku melangkah ke Tingkatan 4 .

Berbekalkan serba sedikit pengalaman dri senior2 yg prihatin , ak pon rasa sedikit b'semangat untk teruskan semua ni . Dgan hadirnya sahabat2 seperjuangan yg mmberikan kata2 semangat , aku berusaha melangkah gagah ke hdapan . Fikir positif tntang keputusan kali ni . Tiba2 terngiang2 suara sorang senior aku , dy pesan "Lepas ni, xperlu sdeh2 lgi dgn result tuhh . Sbb skrg dia duk blkang kita . bnda lepas dh . Kita xyah peduli dgn bnda yg lepas . kita pndang ke hdapan . Lihat ke hdapan . Bkan kata xperlu dgan yg blkang , tp yg blakang jdikan iktibar" Okey , terharu shiakkk dengar ayat tuh . Hihi

Sejujurnya , bila aku bersendirian , terasa kecewa dan sebak di hati dgn keputusan PMR'13 . Tpi , bila difikirkan kembali , tiada apa yg perlu dikecewakan :) Allah SWT tahu apa yg terbaik buat aku . Mungkin dgn keputusan ni , aku makin sedar dgan kelalaian aku . Mana xnya , PMR sebulan je lg , dunia facebook dan blogging masih aku aktifkan . Study hard ntah kemana . Esok exam , hri ni bru bersungguh2 . Aura PMR sukar nak berputik dlm hati . Hehe . So , syukur dgan rezeki Allah SWT . bgi aku , keputusan semalam tidak ada kurangnya dn tidak ada lebihnya bgi org seperti aku .Mampu lgi tersenyum di khalayak rmai . Tiada sedikitpon rasa kecewa . Namun terasa menyesal . :D

Dalam masa yg sama, aku bersyukur dan tersangatlh bersyukur sbb subject SAINS aku dpat A. mmg aku tak expect yg aku dpat A . Sbb , dri awal tahun smpai laa percubaan PMR , aku slalu dpat gred C dlam subject Sains :') ntah kenapa. Minat aku ada pada Sains , tp tidak terasa untuk mendalami lbeh lgi . Ditambah pula blan 6 , aku masuk wad 5 hari . spnjg 5hari , aku tertingal 2 bab dri sukatan pelajaran subjek Sains . Wktu tu , aku xterasa nak belaja lgi >.< Sampailah sedar bhwa esok (hri PMR) exam Sains . Aku pergi jumpa cikgu sains, tnya dia soalan yg aku xfham . Hri tu bnyak bab yg aku tnya smpailah aku fham btol2 terutamanya bab Air Pressure. Nowaday , aku suka bab tuhh . Lepas jmpa cikgu sains , aku rasa aku minat gila dgan Sains . Seriously :')

And soal subject lain , aku berpuas hati dgan gred2 tersebut . Wlaupon berbeza gred , tapi aku reda . sbb aku sedar dgan usaha aku selama ni . Walhal , aku jadikan semuanya satu pengajaran yg ckop bermakna buat aku . Rasa mcm nk bangun dan bangkit dri semua niy !! Untuk SPM , aku xkan sia2kan lagi . InsyaAllah . Semoga dipermudahkan oleh-Nya . Dan sampai sekarang aku tengah konfius nk pilih aliran hape thun dpan . Sama ada akaun or sains tulen . Bnyak jgak aku mengadap dengn senior tnya pengalaman mereka semasa di tingkatan 4 . Apapon , mintaklah dengan Allah SWT supaya dia bgi kita petunjuk . Okeyla , aku stop smpai sini dulu entry kali ni . Moh lyan Maharaja Lawak Mega :-D apa2pon , doakan kejayaan aku di dunia dn di akhirat . Assalamualaikum :*

No comments:

Post a Comment