Followers

Tuesday, April 1, 2014

Indahnya Persahabatan

Sahabatku,
akan ku teruskan perjuangan ini,
walau ku tahu, kau tiada di sisi.. :(

Indahnya persahabatan andai semuanya kerana Allah. Bertemu kerana Allah, berpisah jua kerana Allah. Dan segala2nya kerana Allah yg satu :') Terima kasih Ya Allah atas kurniaanMu kpd ku.Terciptanya sahabat2ku yg aku sayang dn rindu. Kadang2, kita terpaksa lepaskan sahabat kita untuk teruskan kehidupan yg penuh liku2. Ya Allah, bertemankan airmata yg menitis di atas keyboard, ak kuatkan smngat untuk menulis suatu coretan berkaitan sahabat.

Teman, terima kasih sbb tolong aku sepanjang aku tidak sihat. Sejujurnya, aku terasa t'hutang budi. Dan seandainya aku t'paksa tnggalkan sahabatku, usahlah b'sedih. Hari ni, ak cuba luangkan masa b'sama sahabat2 aku. maklumlah, seminggu xbrjumpa. hoho Wktu aku sembang2, ad sorg kwn tu ckap "Org xtau knp tiba2 skrg jdi risaukan mirah. rasa nak jumpa je Mirah. Org jd syg dkt Mirah. untung laa Mirah rmai org syg dkat awak" Klau imbas kembali ayat dy, Allahu :( Indahnya persahabatan kami. Hanya Allah yg tahu. 

Classmate2 yg aku syg, Nasha, Ain, Aishah, Aliffah, Kamal, Muzzaffar, Danial and others. sumpah aku syg kamu semua. Trima kasih bnyak tolong aku exspecially my besties, Aishah. I love You :* And the best neighbourhood class, Farisha, Linda, Ieda, Narisya, Shin Mei, Adib ,thanks for everything. .Thanks for caring about me. and the cutest one of my friends from class of litreature , Athiera or nama samaran Achik. Thanks again for caring about me. even, aku xrpat dgan bdx2 kelas selain dri akaun, dia tetap ada b'sama aku. Syg kamu ,Achik. Terima kasih sudi jdi sahabat saya. 

Perjalanan kita masih jauh, 
beribu batu,
selagi roh masih di jasad,
hidup diteruskan,
sedih rasanya hati ini bila mengenangkan,
KAU SAHABATKU, KAU TEMAN SEJATI...

Guys, terima kasih sbb mengisi hari2 aku, waktu2 aku dgan gelak tawa u oll .Maafkan aku klau aku bnyak mengada2, marah2, mengumpat, perli, menyumpah. tu semua kebetulan. .cukuplah dgan perangai kamu semua buat aku tersenyum. yg slalu caring psal aku. seandainya kita t'paksa b'pisah, ak harap kamu semua redha. kamu b'teman di sekolah lama, aku ? Aku hanya melangkah kaki seorang diri di sekolah baru dgan harapan aku dpat jumpa sahabat2 baru sperti kamu semua. itu harapan aku :'( Maafkan aku menyusahkan kalian. Maafkan aku buat kalian xlarat layan penyakit aku. "Asyik2 kena. xpenah xkena" Maafkan aku kawan :(

Bukan aku minta untuk sebegitu rupa. AKu cuma insan , hamba Allah, manusia, makhluk yg sedang di uji oleh Allah. Aku reda dgan semuanya. biarlah aku dicop lemah semangat? di cop lembik? mahupun di cop terlalu ikut perasaan ? aku xkesah . Mereka xtahu keadaan / situasi aku yg sebenar. mereka cuma pndai mengkritik. pndai menilai. pndai mengumpat tanpa tnya org yg tahu.. Itulah manusia.  Tp, aku xpernah salahkan insan yg bergelar MEREKA. aku kena sabar klau wujudnya hamba Allah yg xfaham perasaan kita. xfham  segala2nya tntg kita. Kan? Kita ada Allah. 

Suka aku, sedih aku, sakit aku, sihat aku, semuanya aku yg rasa sndiri. 100% aku yg rasa. Orang lain xrasa perasaan aku yg sebenar2nya. 50% aku alaminya bersama sahabat2 aku .aku sayang mereka :( Aku syg nak lepaskan mereka. kami sekepala. segala2nya bersama, Hanya Allah yg tahu ikhlasnya persahabatan kami. Waktu aku sedih, sahabat yg gembirakan aku. and the special one of my friends, Ain and Aishah. Thanks for everything. tak terucap aku untk berterima kasih kpd kalian . .terima kasih sentiasa b'sama aku wktu aku sakit. Ya Allah . :( 

And, the beautiful of my junior, Zahidah. Thanks too sbb slalu b'tnya khabar aku . :') Semoga Allah merahamati kamu. Xlupa juga, the best of my senior, Sis Alia, thanks sis sbb penah dn slalu ambil berat psal aku .wlaupon xserapat spt shbat2 aku, tp dialah senior yg paling aku syg dn paling aku suka. wlaupon prngai dy garang, tp dy jd senior aku yg terbaik antara yg baik. 

Lastly, kpd teman2 aku yg sama batch , junior, senior and guru2 terima kasih sgat2 tolong aku selama niy. Xternilai besarnya pngorbanan korang. WLaupon sekadar tolong aku, tp bg aku mmg kaw (Y). Nk blanja sorang2 mmg xboleh.hoho. Aku doakan u oll mndpat keredhaan di sisi Allah. :) Kuatkan iman,kuatkan hati . I Love you all :* 

"Perpisahan bukan berarti kalian tidak akan bertemu kembali,
tetapi,
perpisahan hanyalah nasihat agar kalian tetap akrab 
saat bertemu kembali. :)"

No comments:

Post a Comment