Followers

Friday, April 18, 2014

Tika Hati Berbisik

     Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah, aku masih lgi diberi ruang masa & kesempatan untuk menulis sebuah entry yg seterusnya. Jujur ku katakan, aku bukanlah pengarang novel mahupun penulis blogger yg terkenal. Lihat saja pada bait2 ayat yg aku tuliskan.  Langsung tdk menampakkn aku penulis blogger yg hebat. Jujur lagi ku katakan, ku coretkan segala2nya di tanah blogger yg aku buka since penghujung tahun 2012 saat aku berusia 14 tahun bukanlah semata2 untuk m’dpat perhatian dri pelbagai pihak. Baik atasan mahupun bawahan. Namun, segala2nya ku coretkan disini adlah untuk mengabdikan moment2 terindah & terpahit yg prnah aku lalui. Mungkin bila aku sudah mencapai umur 30-an, aku msih lagi dlam dunia blogger, aku akan m’baca entry2 saat aku remaja. Allah ! Sumpah aku akan rindu. Huhu. Pun begitu, aku bukanlah nak menceritakan pasal kngan2 aku. Untuk entry niy, aku nak ceritakan , nak luahkan apa yg hati aku terbuku.

     Ye, mungkin ada di antara reader2 sekalian akn mengatakan “Allah. Baik mengadu atas tikar sejadah. Mengadu dkat Allah. Tp, klau  Mngadu dkat manusia, apa yg dpat?” Yes, aku tahu. Dan aku pun bknlah nak memaksa kalian untuk membaca.  Dah klau rasa buang masa, kalian boleh tekan ctrl + w .. easy right? Tapi, aku xprnh untk berniat sekejam itu. Wlaupon aku tahu lbeh kurang 3mnggu dri skrg aku bakal mnhadapi mid-year test. Dn wlaupon aku tahu aku kekurangan masa lgi untuk repeat balik ap yg ak dh blajar 4bulan in pure science. Tapi, aku tahu ‘hendak seribu daya. Tak hendak seribu dalih’.. fikir2kanlah wahai Amirah. :’) Hehe. Aku mohon Allah berikan kefahaman yg baik untuk aku. Sejujurnya, aku skrg bnyak miss kelas. :( Aku bnyak trtinggal bab2 yg bdk2 dh blaja.

     Sungguh berat dugaanMu kepadaku. Aku tahu, tiap kali aku jatuh t’sungkur saat ujian datang, Allah SWT tdk prnah menyuruh aku untuk terus t’sungkur. Dia kuatkan aku untuk bangun. Untuk bersujud dn merintih padaNya. Ujian terus datang. Tak kenal  waktu, tak kenal usia. Namun, disebabkan ujian, aku makin tabah mengharungi segala2nya. Alhamdulillah. Syukur ya Allah. Engkau tdk mmbiarkn aku keseorangan. Allah hadirkan insan2 kepadaku untuk m’beri smngat kpd aku. Baik ustaz, ibu bapa, sahabat2, senior, junior, saudara2, mahupun guru2. Terima kasih Ya Allah. Aku percaya, Allah aturkan yg terbaik untuk aku. Sesungguhnya, perancangan Allah adlah sebaik2nya. :)


     Skrg, waktu untuk ak menimba ilmu kat skolah tersangatlah terhad. :( Terkadang, hny  2/3 jam shj. Ya Allah. Sungguh singkat waktu yg kau berikan. Kemudian, Allah dtgkan ujian lagi kepadaku. Aku bersabar selagi aku mmpu. Puas ku merintih. Di kamar sepi, dengan alunan ayat2 suci Al-Quran, ku rebahkan diriku di atas katil, ku tenangkan jiwa dn ragaku. Mngkin sebelum ini aku terlalu lalai dri mengingati Allah, lalu Allah turunkan ujian kpda aku untuk bersujud pdanya.  Ku dengari surah2 Ruqyah .Jujur ku katakan, sebelum ni aku xprnh search dkt Youtube ayat2 Al-Quran. Hiba katanya. Tp, bila Allah bg ujian kpd aku yg sgat berat untuk aku laluinya, aku sllu pkai headphone and dgr surah2 Ruqyah. Ya Allah, tenang sangat hati. Hilang rasa gemuruh, takut dn sebagainya. Moga aku terpelihara dri segala jenis jin dan syaitan laknatullah. Demi Allah aku tak kuat. Dan kerana Allah aku harus kuat.. Mmg aku zalim. Mmg aku trlalu berseronok dgn duniawi sehingga terlupa akan ukhrawi. Tp, bila Allah dh sedarkan aku dri kealpaan, aku xterus hanyut dibawa anasir2 buruk. Aku kuatkan semangat !Aku bangkit dri lena ! Dan aku perlu berubah. Subhanallah. 

     Actually, aku xreti nk buat ayat untuk endingkn post niy. Kihkih x_x Tp, takpala . aku Cuma akhiri post dgan Assalamualaikum dn semoga reader2 sekalian diredhai Allah. Take care yaw! Doakan aku sembuh seperti sediakala. Rindu kehidupan normal aku. :( 




No comments:

Post a Comment