Followers

Tuesday, April 29, 2014

New School

Assalamualaikum wbt dan selama penghujung bulan April. Hri ni 29/4/2014.. Actually, hampir sminggu aku xupdate blog. Well. Wi-fi kt rumah buat hal. Sbb ni ,ak makin kekok nk update. Ayat2 cun pon dh blur. hee~ Aku terus ke topic kita. And aku mlas nk repeat bnyak2. Sepertimana yg reader2 tahu, entry sblum ni aku ada ckap psal pindah skolah. Post tu ditulis pd bulan Mac xsilap. And sbnarnya post tu aku saja2 tulis. Niat kat hati time tu mmg nk pndah skolah, tp terasa keberatan.

And now, xsangka aku kena pindah skolah :( Aku rindu kawan2 aku. Mereka tempat aku  ketawa dn tempat aku berkongsi cerita. Hari ini dah hari ke dua aku di sini. Suasanya yg sangat berbeza berbanding skolah lama. Jujur laa, sekolah lama aku xda asrama tp kt sini ada asrama. but nevermind. Hari first aku kat sini, aku duk kelas akaun walhal aku dri aliran Sains Tulen. Semalam aku berbelah bgi, akaun / sains? akaun/sains? Then, aku pilih akaun even aku sedar aku takde satu pon basic bab acc. Area pkol 9.30 aku dihantar oleh sorang guru penyelaras Ting 4 ke kelas akaun. Cikgu tu sembang dgn cikgu yg tgh mngajar klas acc. Cikgu dlm klas tgh mngajar sub acc. Dy kata "berdasarkn pengalaman cikgu mengajar, mmg time2 gini laa rmai pelajar dri sains nk tuka akaun. dan kbnyakan mereka xbleh nk ikut sub akaun. sebab ,dorang xde basic akaun. Sdgkn mereka tahu mereka ada basic aliran Sains" 

Kata2 cikgu tdi mmbuat aku berfikir sejenak. Ternyata, agak sukar laa msuk klas akaun pasal aku xde sikit pun basic akaun. mmg gelap mata laa time blaja akaun. heheh. T/hari first day, guru penyelaras td jmpa aku dy tnya "Amirah, psal mslah awk, esok sy jumpa PK1 tnya mcm mna pendapat dia. kalau dy suruh awk teruskn dlm Sains, awk cuba laa. Ok? esok jumpa sy nk tau mcm mn" aku cuma akur. Hermm. Hari kedua di sana, aku membuat keputusan sendiri dgn berjanji dgn diri sendiri, AKU BOLEH ! Aku buat keputusan untk teruskn p'juangan aku dlam aliran sains. act, ak xnak klas sains sbb subject killer aku , BIO n FZ. herm. so, hari kedua aku dihantar lg skali oleh guru penyelaras ke kelas 4sains. cikgu tu smpat tny aku "Awk nk stay kelas mna ? 4SN1 or 4SN2?" Aku berfikir sejenak.

Dalam hati aku, bila sebut kelas Sains, disiplin , cara belajar, cara bergaul ,semua okay. dn disebabkn aku fikir mcm tu, aku pilih 4SN2. Tiba2 cikgu bersuara "Knp xpilih 4SN1? kelas tu better dri 4SN2.." aku diam. 'knp cikgu ckap mcm tu?. sdgkn kelas sains budak2 ok je.. kut' And aku membalas "Xpe laa cikgu. try 4SN2 dlu. risau bdx2 pndai" Ok laa, nnti aku crita apa perkembangan aku dkat sana. hehe. positif or negatif.

Bersambung.......

No comments:

Post a Comment