Followers

Thursday, November 27, 2014

Final Result

Hai Guyss ! Assalamualaikum dan selamat petang. Ptang ni I tak rasa nak mengomel panjang2 likes before. Because, I'm already not in mood totally. I tak rasa grammar I betul. Hm. Ok, brbalik pda tajuk besar entry I. And I tak rasa jugak nak ckap pnjang2. Takde mood woi :( Actually, aku dh dpat full result untk Final Exam hari tu. And Alhamdulillah, better dripda Mid Year hri tu. Mcam biasa laa, tak semua naik & tak semua turun. Totally, aku puas hati..

Aku tak tahu nak ckap apa lagi. :') Memula tak sure laa mark untk smua sub dh diupdate, so tak rasa laa nak check. Sbb smlam dh 3kali aku check SAPS, kot2 dh ada en. Skola sini, sistem better dri skolah lama laa. Bila hari ni, malas nak check SAPS ,tak rasa yg mrkah dh ada. So, aku ni layan jelaa WeChat .Then, trjumpa satu moment mmber skolah lain , dia ckap psal result dia. And aku terus ke SAPS & msukkan i/c aku. Alhamdulillah, smua subjek dh dimasukkan. Mula2 tgok, Alluharbbi. Tetiba ketar satu badan. Terkejut kot. Subjek mula2,, English. so untk sub tu aku dpat.........Turun dri hari tu. tp, bkan G laa. lepas tgok result English, tangan n kaki dh mula sejuk. Hampir nak pengsan, kpala smua pusing. T-T aku dh pulun untk smua subjek, tp hasil dia centu ja.

Then, aku tgok semua subjek. And bandingkan result Mid Year dgn Final Exam. Tiba2, air mata menitis. :( Tak tahu laa kenapa. Ye, ada subjek yg % turun likes B.Melayu & Chemistry. tp ada subjek yg % meningkat likes Math Mode & Sejarah. Perasaan waktu tu tak boleh nak explain. Tak boleh nak pk apa dah. Terus im classmate tnya cmna dgan result dema, so totally bnyak yg turun laa. And , kbnyakan geng2 yg bertanding secara xsihat atas dari kami. And to Hanem, sorry sbb ter'deep' dgan moment I. act, tak tuju dkat you, but tuju dkat segelintir my classmate..

You guys bayangkan, dari second day exam smpai hri last, slalu meniru. Takda guna belaja setahun. Last2, you jdikan buku sbg rujukan you. Please. Jangan bangga sangat dpat ranking better dri kwan2 you. Sebab ? Tepuk dada tanya iman. You buat apa time exam ? You tak tgok buku ? Really? Fuyooo. Respect you laa. But wait, dgan manusia you boleh tipu, tp dgan Allah you tak boleh tipu tau? Manusia tak nmpak apa you buat. tp, you sedar tak Allah kirimkan malaikat untuk jaga kita. Well, you tak nmpak itu malaikat. tp , dia sbnarnya dkat dgan kita.

You prnah rsa bersalah tak bila tiru time exam? klau ya, alhamdulillah, kalau tak.. Hmmm :( Even aku diberi bnyak peluang laa untuk meniru, aku tak prnah sekali2 mngjar diri aku untuk meniru. Sebab ? skali aku bg diri aku tiru, selamanya aku takkan berjaya. Kalau berjaya pon, sedikitpon tak rasa keberkatannya.. Chill kawan. sesapa terasa aku mntak maaf. aku cuma ckap based on my observation laa. Jujur laa aku cakap, time exam aku just pulun untk sub Math jee. yg lain ala kadar. Dan untuk next year, InsyaAllah aku tekad untuk ubah result aku. Semua boleh, janji usaha..

My advice to you guys, pleaseee.Jangan sesekali meniru. I tak kesah you tiru dlam apapon, baik buku rujukan, henfon dll. You pnah pk tak, kalau you dpat straight A final atas jasa meniru, you tak senang duduk. pdhal, mmber duk ucap CONGRATS. Ekceli, I takda apa dh nak sembang. Hopefully, you tak meniru laa yer next year. Pliss, jujur dgn diri sndiri. Kesian mak ayah, cikgu , gembira dgn result u, tp dy xtahu you meniru. Pliss kasihani merekaa. Dan tolong, tolong ajar diri sndiri jujur. Dan elakkan ajar diri sndiri berbohong. :)

No comments:

Post a Comment