Followers

Tuesday, November 25, 2014

Tragedi Tahunan

Okay, assalamualaikum you all. hari ni nak crita sikit2 psal Tragedi Tahunan hidup aku. Perh, tajuk entry tak boleh bla --' actually, ada sorg stalker ni, tetiba dya anta chat dkt fb, mntak update psal apa2 crita kisah hdop aku. Dia plak nak yg sedih2, boleh buat org tacing bagai. Haihh. dh aku takde feeling nak citanyaa. But, stalker tu mmg silent stalker ah. Hahahaha. Amekau xD lagipon aku dh lama nk crita psal episod kehidupan aku yg sntiasa bersambung ..hihi, dan kebetulan 3tahun berturut2  ada je something wrong dlam hdop aku. So, nak taknak aku kena crita kan dkat you all. pada siapa yg tak suka, boleh angkat jari tekan lain. It's okay it's alright :)

Jun 2012:
Cerita ni bermula waktu aku di Ting. 2...Peh, ayat.. Skema gilaa. Hahaha. Insiden ni trjdi prtengahan bulan Jun.. ekceli aku tak tahu nk crita mcm mna. hihi.. Al-kisahnya mcm ni, 14 & 15/6/12, aku and geng2 Prefect School adakan lawatan ke Gambang Waterpark. So, nak dipendekkan crita kami bertolak sana 11pm.. sesampainya di Gambang kami terus masuk ke waterpark.. Macam2 gerak geri kami. Area pukul 10am, semua junior n senior yg join ,kami mandi-manda kt Coco Beach. time tu Gambang tak brpa nk comel sgt under construction. So, kami main2 dlam air tu. Lbeh kurang 7/8 pelampung yg kami sewa.. Kami main air area paras bahaya. tp, tak duk paras tu lagi laaa. budak2 prmpuan smua atas pelampung. Yg laki main air ada, yg kcau kami adaa. Dan tuppp. smpai laa stu part tu, ntah mcm mna budak2 ni nak main adegan tolak terbalikkan pelampung bebudak lain. Mula2, aku gelak je dema ni. Rasa gak bahaya. Aku pk abg2 akak2 senior ni tak brni nak kcau aku. tup tup, ak terkena tempias jgak. Maka, dgan tak sngajanya , sorg senior tu dy terbalikkn pelampung aku. nk dijadikn crita smua pelampung kat situ laa si senior terbalikkan. Haihhh. ahaha.

Bayangkan kami duk dh kira paras dlam laa. bila pelampung tu terbalik, smua bebudak ni tak leh nak kawal. Hahahaha. Lawak tol igt balik --' aku yg terselam dlam air tak ckop oksigen. time tu aku tarik kaki sape tah. then kaki tu bawak aku ke paras yg slmat. Hehe... Then ak rsa mcm tudung ni nak tercabut. rupa2nya, kancing tudung hilang p mn tah. Aku time tu mmg lemas kaw kaw ah. Terus berlari naik ke darat. sorang akk senior nmpak aku brlari mcm pelik laa kan. so dia prgi and tnya aku. Kebetulan sorg abg safetyguard lalu area situ, dia nmpak dlam 5/6 org duk keliling aku. dia tanya and dia cuba tenangkan aku. perasaan aku time tu, hambar. tak tahu nk ckap apa. cemas gila ah. after aku dh tenang tu, abg safetyguard suruh aku pegi mana tah. check osigen, sbb dia nmpak penat + cemas. aku ckap "takpe ah. ok dah" agak mcm nenek bila tudung hilang kancing -.- haha. lepas 1team pngws tahu aku lemas, smua naik ke darat. duk kerumun aku. ada yg perli. Huahua~ lpas tu, aktiviti kami ,main bola pasir. tp aku xjoin. sbb penat takleh nk explain. surely, aktiviti dorang lpas aku kelemasan mmg best. time tu, semua pngws tak kira senior n junior bergabung ! gilaa. mna aku tak jeles oi. Then, kami ke Kuantan Mega Mall kot. Time aku naik bas, aku terus tidur. Actually aku dipaksa tidor oleh senior2.. Rehat katanya. maka lenalah aku tido time tu. Maaf, gamba tak boleh nk post bcos ada laaa :P

Jun 2013:
Ha. aku tak tahu apa sebenarnya kisah di sebalik bulan Jun setiap tahun. Hahaha. 2tahun direct ada je kisah pahit. bulan 6 plak tu. dhle bufday aku 6/4... digit 6 jgak. haih. Yg ni pulak crita gua kena tahan dlam wad. 5hari 4malam beb. Susah nak tidor hotel free. kikiki~ crita ni brmula 25/6/13, area pkol 12lbeh aku diserang sakit perut tahap disengajakan tu. so, aku kol ayah nk balik. and saranan pengetua, Cg Din "bawak dia pegi klinik je. nmpak pucat muka tu.." nak taknak aku ke klinik jelaa. bila smpai klinik, dh check pressure smua, mcm takde pape. masuk bilik jmpa MA, dia tak tahu nak buat apa sbb sakit perut aku tiba2 hilang. so, dya decide nak ambik darah aku. Aku redha jelaa. Rasa tu tak sakit sgt tp kasut aku ntah mcm mna boleh trcabut. Hahahaha xD bawak darah pergi makmal, and result klua. dgn org makmal mai skali. tgok HGB, mak aihh. Tak ckop darah merah. Ha. smua kalut. MA n my dad. yg MA tak sngka plk nk detect pnyakit lain, trkena pnyakit lain. time tu ,muka aku dh pasrah tahap apa tah.. MA kata "darah 5.9 nak taknak kena masuk wad." ..so, hari tu jugaklah kena jumpa doktor, tunggu surat transfer ke hospital. Gila ..serious tak sngka. first time masuk wad. hahaha. tp agak siksa bila dlm wad. kena telan ubat, masukkan antibiotik. transfer darah. ambik darah. masuk air. mcm2 laa. tp best bila menu last aku iaitu bubur nasi + sup ayam + sayur + ais krim. kikiki. Nak tahu lbeh, hangpa p tgok entry sblum ni (2013:Jun)..hihi

Januari-April 2014:
Ha. crita ni aku mlas nak share bnyak kali. Sapa nak tahu boleh review balik post aku. Sangat mendukacitakan laa. paling aku sedih tahap gaban, bila org lain boleh trima stiuation aku ,tp org yg berpangkat cun aa dlm islam tak bulih nk trimaa. Please, jaga taraf kau sbg ___ tuu -,-' tak kena btang hidung sndiri takpe. boleh nk judge aku mcm2. kata aku bajet alim lagi. kata aku gila. memangnya kau tak gila? dh rasa penat jd manusia normal, jdla orang gilaa. dan aku dpat berita, lpas dia kata mcm tu dkt aku, dia dihadapkn ke mahkamah syariah. Allah mahal adil. bila2 masa Allah bagi balik.. and dulu aku respect kaw2 ah diaa. smpai bebudak lain duk maki hamun dia, aku rileks je. aku tak suka org maki dia sbb dia baik. *baik konon*. so bila kena dkt aku sndiri, 100% hilang respect aku dkat diaa. Jujur laa aku kata, smpai skrg aku tetap tak boleh nk respect dkat dia. stkat nk action respect boleh aa. tp aku tak penah maki dia. cuma rasa hormat aku hilang. smpai saat ni, aku tak boleh nak hormat dia mcm mna aku hormat dia time dulu2. Trimas

No comments:

Post a Comment