Followers

Wednesday, December 31, 2014

Ending 2014

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Maka, hari ni genaplah 365 hari bg tahun 2014. Banyak kenangan pahit dan kenangan manis yg terus tersemat dlam sanubari kita semuaa. 365 hari di Bumi Malaysia yg penuh dengan onak dan duri yakni dugaan dan cabaran. Be honestly, this year banyak kenangan pahit brbanding kenangan manis. Namun, kerana kenangan itulah menjadikan aku lebih matang untuk berfikir, lebih matang untuk memahami situasi sekeliling dan lebih matang dri segi perangai.

First of all, terima kasih kepada yang Maha Esa, Allah SWT kerana masih dan sentiasa mmberi peluang kpd hambaNya untuk terus bernafas di bumi milik Allah SWT. Meskipun diri ini sangat dan terlalu melakukan dosa, namun Allah sntiasa mmberi peluang untuk aku bertaubat. Alhamdulillah. Kedua, trima kasih kpd mak ayah yg bnyak tolong aku sepanjang tempoh tumbesaran aku. :) aku sedar, terlalu bnyak karenah yg mmbuatkn mak ayah naik pening dgn aku.. Trima kasih sbb penah dan sntiasa bg aku guna duit diaa. Tak pernah mengungkit, dan tak pernah diminta untuk mmbyar balik. Alhamdulillah. Ketiga, terima kasih kpd TeMa2rians, kerana telah mematangkan aku. Banyak kenangan yg dpat aku kutip dkat sana. Wlaupon pertemuan dn prkenalan antara aku dgn guru2, antara aku dgn senior n junior, antara aku dgn rkan2 batch 1998, namun kenangan manis dan kenangan pahit begitu sukar untuk aku lupakan. Even from January 2011 until April 2014, but I dpat mcm2 moments, mcm2 karenah manusia.Alhamdulillah. Keempat, terima kasih kpd ex-classmates time form 1, form 2, form3, and form 4 at TeMa2 sbb dh jdi aku as ur friends. Wlaupun attitude aku kekadang mmbuatkn korang naik menyampah, tp percayalah, suatu saat nanti kalian akn merindui aku. :') Anyway, Good Luck for SPM nanti. InsyaAllah.

Kelima, to Noraishah bt Yaman, thanks for being a part of my life. Wlaupun kenal time di bangku skolah rndh lagi, tp kita mula rpat time form 3. Tak ingat mcm mna boleh rpat. But, this is awesome friendship that I have. Trima kasih sbb slalu hulurkan tangan saat aku jatuh. Beri aku peluang mmbuka bicara untuk share problem, pinjamkn aku bahu saat aku menangis. Moga Allah membalas jasa baikmu, teman. InsyaAllah. Keenam, to SMK Seri Nering, terima kasih sbb aku mndpat peluang untuk menerokai duniamu. Kerana mu, aku belajar erti ketabahan & kekuatan. Kerana mu aku belajar untuk mncari nilai persahabatan, dan kerana kekuatan inilah mmbuatkan aku terus berdiri dlam dunia Seri Nering. Wlaupun pahit untuk ku telan, wlaupun sukar mncari sahabat, wlaupun pedih untuk melupakan sahabat di TeMa2, wlaupun sukar untuk meneliti tempat2 dlm skolah ni, namun diri ini tetap cekal dan tabah untuk terus mengharungi cabaran ini. Kerana Seri Nering, aku diberi peluang oleh mereka untuk menerokai satu per satu dunia Seri Nering, maka aku harus gagah melangkah dan maju ke hadapan. Alhamdulillah.

Ketujuh, to my classmates, 4Sains 2, trima kasih sbb terima kehadiran aku dengan berlapang dada. Sangat lama masa yg aku ambil untuk ingat nama sorang2. nak kenal mana satu Afifah, mana satu Athirah dan lain2. Wlaupun aku lbeh bnyak menitiskn air mata spnjang menjadi ahli baru 4Sains2, namun disebabkan kekuatan yg Allah kurniakan, aku mampu untuk meneruskan segala2nyaa. Biar tak berteman, asal hati tak kesunyian. Biar sentiasa dipinggirkan, asal diri ini tidak dilupakan. Biar rebah dek kegagalan, asal bangkit untuk kejayaan. Wlaupon mula2, aku xboleh trima keadaan budak2 4SN2, tp last2 aku rasa mereka ohsem. xD Happy2.. I hope we will study smart and hard for getting flying colours result in SPM. InsyaAllah. Kelapan, to Nur Afifah bt Mohd Nasir, trima kasih sbb sudi mnjadi temanmu. biar tak serapat yg aku inginkan, trima kasih tetap diucapkan. Pendek kata, trima kasih kpd Geng 4Sains2. Miss you all. Alhamdulillah. Kesembilan, kepada semua kenalan WeChat, kenalan Facebook mahupun Blog, Terima kasih kerana sudi brkenalan dgn diri ini meskipun ku sedar bnyak kekurangan dan kekhilafan yg terbit dri diriku. Maafkan aku. Suka aku ucapkan kpd kalian, semoga apa yg dicita2kan oleh kalian, moga2 tercapai hendakNya. Ammin. Kesepuluh, kepada diri sendiri, terima kasih tak terhingga kerana sentiasa sabar, cekal, tabah, kuat dan gagah mengharungi dugaan yg Allah berikan. Wlaupun masa memula rsa something wrong, dah tahu diri ni xmampu nk tanggung. Menangis jugakk akhirnyaa. Tapi, last2 dugaan ini mampu ku tanggung .. Syukur Alhamdulillah. Harapan untuk diri sndiri, moga sentiasa beristiqomah ke jalan yg diredhai Allah. Moga bertambah kekuatan dlam melalui episod kehidupan ini. Jadikan kejadian semalam sbg sumber kekuatan diri ini.

Mohon doa dari kalian, semoga saya sentiasa dlam rahmat Allah. sntiasa berada di jalan yg benar, xlupa juga, doakan kejayaan sahabatmu ini yg bakal menduduki peperiksaan SPM yg dijangka bermula bulan November insyaAllah.. :) Baiklah, rasanya xsempat nak share moment2 terindah spnjang tahun 2014. InsyaAllah, andai kata diberi peluang untuk update blog, InsyaAllah saya akan kongsikannya. Asslamualaikum.


No comments:

Post a Comment