Followers

Tuesday, April 28, 2015

Senario SeiRing

Assalamualaikum sahabat blogger, senior blogger, junior blogger and to all readers :)) How long I'm not update my blog. peh. usang seusang-usangnyaaa. T_T sorry bae. i'm busy . biasalaaa, SPM Victim katekoo. hihi~ so, kelas xmengenal siang dan malam. pffftt. actually, I adaa satu story yg I teringin nk share dkt u all . my experience and all laa. siapa sudi baca, baca laa. dh tak sudi, duk diam2 :P today, 28/04/2015 genap setahun aku dkat Seri Nering or singkatannya SeiRing. macam2 benda aku dapat. so, sbelum aku panjangkan crita ni, let's follow, i will stry one by one ..dari aku stay skolah lama untul Seri Nering. okk ? masukkan feeling yg sedih k . :3 


dalam pukul 12.30 noon, 23/04/2014, aku dapat panggilan daripada seorang bapa, dia kol "Kak Irah, nak pndah skolah mna ni ? Tembila? PNZ? Seri Nering?" "beri masa 5min untk fikir." ringkas jawapanku. "Hm. pilihan pertama ayh buat laa Seri Nering. kedua, PNZ."  kalau ikotkan, ketiga2 skolah yg ayh bgi aku pilihan tu, semuanya jauh dpd rumah. so, makes me fikir bnyak kali. dakboh susahkan family lagi. But, takdir telah mengubah segala2nya T-T and, klau ikutkan jugak, SMK Nasharuddin Shah dkat aa jgak dgan rumah, but ayah xbgi peluang untk skolah situ. takpe. faham. maybe sebab dkat dgan skolah lama aku. Time ayah tnya nk pndah mana, punya laa confident aku jawab. memula, mmg susah nk bg keputusan, sbb ak rasa smua tu skolah gengster. pdhal tak ponn >< ak pilih Seri Nering, sbb ak rmai kawan tadika dulu. but bila pndah sana, hermm. back to the story, 23/04/2015, aku dh mula rehat dkat rumah without MC. seminggu beb. terkenang jgak laa memori dkt Tg. Mahmud 2 (TeMa2) ..why not kan , before aku pndah skolah, langsung xsmpat nk jumpaa cikgu2 yg mengajar 4Sains. now, aku rindu semuaa.

28/04/2014, jam 8.15 a.m., langkah pertama aku di Seri Nering. smpai hari ni aku ingat, guru yg first aku jmpa ialah Cg. Tengku Din. dia laa yg ngajor Sejarah dlam kelas aku. masa smpai dkt Seri Nering, aku daftar dkt pejabat. sementara tunggu guru penyelaras form 4 dtg jemput aku, ayah laa yg teman aku kat situ. ayah bg ak smngat. sbnrnya, ak tak expect apa2 pun dgn bdak2 kat sini . time tu , ak punya life malas nk fikir mslah orang . actually , dulu ayah penah keja dkt sini, as a Laboratory Assistant, so dia punya mmber rmai laa. that's why  dia snggup tunggu aku kt pejabat. hihi.. tepat jam 9 pagi, guru penyelaras form 4, Cikgu Nadzliana a.k.a guru pengawas kt situ dtg jemput aku. Aku kabo yg aku nk duk kelas akaun. *blablabla* nk tahu psal klas akaun, click my old entry k . yg blan mei 2014. so, 28/04/2015 aku stay kelas akaun for a whole day. 29/04 , aku stay kejap je dlam klas akaun, dlam pkol 11.30, guru penyelaras dtg jemput n bawa aku ke kelas 4 Sains 2. ekceli, aku ada peluang untk stay Sains 1. but, ak xambil peluang tu and now aku menyesal gilaaa T-T

dalam 4 Sains 2, aku selalu jugak menangiss. aku rasa dipinggirkan. kadang2 rasa tak wujud pun dlam kelas tu . but, aku kuatkan smngat . aku dh besar , buat ape nk pk bnda yg bleh buat kita stress. ak xbrani nk bukak aib , tapi apa yg boleh aku kata , it's hard to me nk cri member dlam kelas tu . Xtahu nak describe mcam mnaaa. serious aku jujur , aku bnyak sangat nangis kat sini . nk balik TeMa2 again . tapi aku tahu , aku takkan lagi . last year , everyday and everytime, bila p skolah je, msti aku xsabar nak balik rumah . and dulu, aku slalu ponteng meeting pengawas. lupaa, aku kt sini ,pengawas :)) makin hari, aku makin nakal . but , aku always dkatkn diri dgn Allah, and Alhamdulillah, aku boleh beza mna baik mna buruk ..  first kejayaan yg penah aku bg dkat skolah Seri Nering ialah team skolah berjaya melayakkan diri ke peringkat akhir Forum Remaja Daerah 2014. syukur sangat. dan InsyaAllah, tahun ni aku cuba ulang balik kejayaan tu ..

aku xtahu nk sembang apaa, dlam kepala otak banyak benda nk share , tp xtahu nk tulis. erkk? Huahua.. surely , surronding dkt sini sngt jauh beza dgn TeMa2. sepanjang setahun aku kat sini , bnyak benda yg aku dpat, dan semuanya berjaya mematangkan aku. Thank You Allah. sometimes, aku terpaksa cari something yg boleh buat aku gelak even that aku sedar aku xlayak dpatkan benda mcam tu . tapi , aku kena cari jugak ! aku kna strong !! but, the negative things yg aku perasan is , bila aku dtg sini, semuanya berubah. makin hari makin berubah. aku berat hti nk share, but aku nk jgak sharee. since aku dtang sini , mcam2 jadi dkat gurl classmates. smua makin renggang. kdg2, terpikir gak, adakah silap aku ? :( sbb, masa 1/2 hri aku kat sini , dorang closed gilaa la. bila aku cuba nk rpat dgn diorang , jdi lain plak. for example , bila aku rpat dgn Ziya, Alia akan terasa sbb Alia rpat dgn Ziya. so, pndek kata, bila aku rpat dgn org tu , org tu akan terasa and mula jauh dgn kami brdua.

yes, I admit. dorang smua ada mmber rpat . aku tak rmpas dorang punya bestfriends pun. but, dorang salah faham. Hm. jdi , skrang. bila pk balik dgn apa yg terjadi skrg , aku pilih untuk b'sndirian jeee. whtever happen , cekalkan hati, tabahkan jiwa, dan maju ke depan .. aku rasa aku silap. silap.. sebab rapat dgn orang yg tak sepatutnya aku rapat . pdhal , aku xde niat nk rmpas, cuma nk berkawan . aku nk hapuskan air mata aku . nak happy jugak . takpelah , next time aku story lg k . bnyak sgt benda yg brlaku spnjang setahun aku kt sini. hehe.  nevermind, hati mau sado ! :))

No comments:

Post a Comment