Followers

Thursday, October 15, 2015

Rindu Aku.

Rindukah aku ? wuhuuuu. setelah sekian lama menyepi dalam dunia blogger yg sudah smestinya menjadi salah satu perkara utk mengisi masa lapang. Dan hari ni, terasa sangat mengidam nk update blog. Ceh, ngidam pun boleh :3 Actually mlas nk buat intro apa2. Mood skrg ni bercampur aduk. Tak tahu kenapaa T_T



But seriously, I rindu 5Sains2. Sangat2 rindu. Cerita bermula apbila cikgu ketua bidang Sains & Matematik nk jumpa aku and 3lagi classmates. sblum solat zohor, 29/9/2015, kami jumpa cikgu then, cikgu bg kami peluang untuk blajo kelas 5 Sains 1. so, on that time, kami tak dpat bg keputusan yg tepat. Nak dijadikan cerita yg gua pun xtahu nk mula mcm mnaa. Petang tu xda lah kecoh mana psal ni. But, tak tahu laa mcm mna berita ni boleh smpai jiran sbelah tahu. Keesokan harinya 30/09, kami dh brcdang untk ambil peluang yg cikgu bagi tuuu. so, aku dgn Trah jmpa cikgu and I told her "cikgu. sy nak naik kelas." kebetulan masa tu, dua org classmates, Nuyu and Sann ada gak. mula2 xtahu nk bgtau or tidak. sbb time tu prasaan xtahu nak ckap mcm mna. sedih pun yee. Lepas bgtau cikgu, terus pndang muka Nuyu and Sann. brubah gilaa. But, aku ignore.

Lepas aku bgtau dkat cikgu, ttiba 11 orang prmpuan kelas 5 Sains 2 yg asalnya happy tetiba berubah mnjadi suram.Sangat menyentuh hati tgok sikap mereka :( Aku and Trah diam jee. xtahu nk explain mcm mna. On that time, mood study aku ttiba hilang. rasa mcm mlas nk melayan homework bagai. Perhati je sikap dema time tu. I just saw them from a far distance. Nak tegur, xbrani. Sumpah terkilan. T_T


Sabarrr Mirah :)) Dlam pkul 10.20 am, aku dgn Trah decide nk klua kelas. hati tak dpat tgok dema lagi. lpas keluar kelas terus mengalir air mataa. hanya Allah yg tahu perasaan kami b'dua. aku tak jumpa sesiapa pun time tu. then, kami duk dpan tandas. masing2 menangis xD Tak tahu nk ckap mcm mna. mnangis t'esak-esak. Tak masuk kelas BM doh. hehehe. time nangis tu , ttiba sorang kwan laki tu kbetulan jmpa kami, then apalagi. sapukanlah air mata. dia pun kata "aku fham apa kwan aku rasa." terus ngalir lg air mata. Hahahaha. sumpah tak tahan. ak tnya Trah , "Trah ? bkpe jdi gini?" Masing2 dgn mata merah. Drakula oOoo. aku dgn Trah decide dkboh msuk kelas selagi smua prasaan ni tak hilang.

Disebabkan sebak yg xdpat ditahan, aku cuba jgk untuk tahan. then, pegi cari sorang cikgu. Serious talk, kami lemah tanpa sokongan. :( Aku branikan diri jumpa ckgu. Ak jmpa tu and , aku tny dia. mnta pndpat dia psal naik kelas. then, dia support. ttiba aku bersuara "tapi cikguu. bdak2 ni. tiba2 lain jdinyaa. sedih tgok" terus mata mula mngeluarkan air mata. Cikgu bagi kata-kata smngat. masa dpan kita bkan ditentukan oleh merekaa. Kawan ni, klau betul dia syg kita, apapun terjadi dia redha. apapun yg trbaik untk kita, dia terimaa. so why not dema trima knyataan ni? ak pun snyum je time tu. Cikgu pun kata "ok dh mirah. jgn pkir org lain. pkir untk masa dpan awak. cikgu support ank2 murid cikgu." aku pun diam. then trus kluaa.



Masa tu nangis tak hilang lagi. Hahahah. kluar dri bilik cikgu, aku jumpa mmber Sains 1. nak kata rapat tak jugak. tapi, berkawan dgn org yg b'fikiran positif ni sronok. :)) mula2 ak jumpa dia, "Bibahhhh. nk share benda ni." dia pun mcm excited laa. so, aku sruh Trah crita, sbb time tu tgh sebak. then, Trah sruh aku. pndek kata, dua2 sebak. hahah xD Bibah pun kata "k, rileks dlu. meh shre dkt lib." bila smua dh tnang , aku pun mmbuka bicara. share smbil air mati mngalir di pipi. Ya Allah. , masa tu rasa takde semangat. Ntah ke mana hilangnya. Then, Bibah pun support kami untuk study dlm klas 5 Sains 1. time tu dh mula rasa okay. beban semakin hilang. aku minta izin dgn Habibah utk msuk ke kelas. Time msuk kelas, buat muka cool jehh. sematkan dlam hati "aku boleh. aku kuat."

Lepas rehat, subject Biology , then cikgu paper , sorang kwan ni tnya "Mirah mna? Mirah klas kita ke?" aku tak tahu sama ada dia tak tahu atau buat2 tak tahu. sumpah. rasa nak lari je time tu. Rasa hina gilaa. Hari tu , kami smua xbertegur sapaa. huhuhu. Maaf, aku xkuat untuk hari tu. bkan kerana mereka. tpi kerana sikap merekaa. Aku rindu :'( jujur aku kata , aku nak syang classmates aku bkanlah ssuatu prkara yg mudah. sukar. sungguh sukar. tapi, dgn kekuatan, aku cuba jgak untuk mmbina kenangan dgn mrekaa.

Ak mohon , Allah berikan aku secebis kekuatan , spnjang perjalanan ini. Aku tahu, prjlnan untk menuju ke hadapan bkan jalan yg lurus. sesekali terpaksa b'depan dgn dugaan. k, 30/09. aku tak mampu utk ego dgn mereka. aku rasa aku kena kuat hadapi smua ni. tak lain tak bukan, ak kena fikir positiff. Aku kentalkan jiwa, aku cuba tegur mreka satu per satu. sungguh. mereka xtahu apa yg aku rasa. mereka tak sedar apakah disebalik teguran aku. aku rindu, Ya Allah :( aku sedar, seandainya Tuhan berikan aku lagi peluang utk bersama mereka, jujur. masa itu takkan sama dgn masa dahulu. Sekali lagi aku kata, aku rindu merekaa. Tiada siapa yg mampu halang perasaan ini.

Rindu dan sayang yang takkan  kita dpat dkat U nanti. Lepas peristiwa ni, segala-galanya berubah. aku tidak tahu dan tidak mahu mngambil tahu tntang salah siapa. tapi, ckup mereka tahu, aku syang mereka dgn seikhlas hati. Jauh di sudut hati, ingin sekali aku mengulangi semula waktu-waktu dulu. Menangis, ketawa bersama. Srious rindu. Cannot explain oOoo. Pendek kata, sekelip mata mereka berubah. Bila dh masing2 bawak diri mereka sndiri, aku give up. Ak xboleh paksa. Cukup melihat mereka dari jauh. cukup rindu mereka dlam diam. sungguh hebat perancangan Allah. Aku tahu, klau Allah bagi balik waktu tu, aku tahu ,ianya takkan sama dgn apa yg aku nak.. :') masih jauh perjalanan aku. dua tahun di Seri Nering yg ckop mencabar emosi aku.

Jatuh bangun. reti2 laa bawak diri. Nak cari mmber bkan snang. nak sayang dema, lagi bkan bnda snang. Apapun smoga smua dlam lindungan Allah. bila ak dh takdaa, ni post paling jujur prnah aku coretkan untuk kalian. aku tahu, kini tidak seindah dulu. semoga aku kuat untuk melihat mereka smua dan smoga dema kuat untuk aku yg kt sini. Umairah, Lin, Nuyu, Sann, Dilah, Zati, Trah, Shira, Anis and Ipah. ILoveYou guys :') Terima kasih untuk 2tahun di Seri Nering. sangat sangat bermaknaaa. jumpa di sana kelak sahabat. serious rindu nk gelak. gelak yg sbenarnya gelak aku dgn mereka :( ketawa yg sbenarrr. maaf klau aku xmampu jdi sahabat yg baik untuk 2tahun ni. 5 Sains 2, classmates paling gempak. aku tak mampu lagi. InsyaAllah aku kuat kerana Allah untuk mereka yg aku sayang. GoodNight









No comments:

Post a Comment