Followers

Sunday, December 27, 2015

Dua Kosong Satu Lima.

Alhamdulillah. bersyukur kpd Allah atas segala nikmat. Alhamdulillah , 2015 hampir melabuhkan tirainyaa. First of all , ni entry khas untuk 2015 . limited edition kauu. xD sebelum laptop ni berhijrah ke Ipoh mlam ni , aku cuba lwan sikap pemalas aku ni utk hapdet blog. serious , aku rasa mcm nak muntahkan semua kata2 aku , and keypad terus menaip apa yg ak muntahkan tu. takperlu susah2 ak nk kena type. kikiki :3 tu hrapan ak menjelang 2020 ye.

361 hari ? em . lama sangat. dalam bnyak2 tahun , tahun 2015 paling siket entry yg aku tulis. aku busy dgn SPM. sblum exam SPM , aku takde goyang kaki jee. kelas forever and ever lahh . dan paling wins , bila exam SPM . time subject killer ,kami ad kelas senja smpai pkul 7 ptg. mmang kaw2 ah struggle. InsyaAllah dpat hasil yg kami inginkan. okay, 361 hari yang aku rasa syukur sangat. ada waktu aku jatuh, ada waktu aku bangkit. dan ada waktu aku jatuh kembali dan bangkit kembali dengan semangat baru .

semakin aku dewasa, semakin aku kuat. semakin aku kenal apa itu kehidupan. semakin aku tahu bahawa kehidupan realiti adalah jauh lebih indah dari fantasi , yg penuh dengan angan2. semakin meningkat usia , semakin aku sayangkan ayah . semakin aku ingin bantu ayah ke syurga. berbekalkan ilmu agama masih tidak cukup rasanyaaa. belajar itu suatu tuntutan agama , tapi aku tetap lalai. lalai dengan gadget . Allahu :( Tadi, baru sahaja aku deactivate acc facebook. even thought beribu2 friendlist . bukan nak menyombong . tapi , entah. aku tak rasaa apa yg aku lihat di facebook itu indah . yaaa. mana mungkin kita mampu menilai , walhal kita sendiri belum mengalaminyaa.

Aku sedar , kejap aku dekat dgn Allah . kejap aku jauh dgn Allah. segala2nya kerana gadget. itu akuu. Aku tahu . aku xmampu nk lawan godaan syaitan. tapi, aku sdg berusaha. 361 hari yg sangat2 mencabar. macam2 insan aku jumpa. ada yg rasa menyampah , ada rasa sayang , benci , rindu dan semua lah. terima kasih buat mereka yg pernah hadir dlam hidup aku . terima kasih buat kwan2 yg sudi kenal dgn aku wlaupun sekejap . kita jumpa di sana kelak yee. ana uhibbuka fillah. :') azam aku 2015 belum tercapai . 2014 apatah lagi. hahaha . 2010 , entah. lupa. winkwink.

aku banyak kata2 manis nk diluahkan , tapi otak dh tepu nk guna bahasaaa 'sweet2' ni . well said, dh lama xblaja BM . wehehe. apa-apapun , aku sayang semua orang yg sayangkan aku. aku jgak sayang semua org yg bencikan aku . biar org nk kata apa psal diri kita , yg penting Allah Maha Mengetahui . ha, university sasaran aku lepas SPM ? ofkos laa UIA . wehehee. Matrikulasi sasaran aku ? Kolej Mara Kulim. Asasi sasaran aku ? Jugaa UIA. tapi....sudah laaa. tak perlu nk buat ayat tapi ni. :3 cuma , hati ada dua pilihan. mahu teruskan dgn sains tulen atau beralih arah . haha .

subject Chemistry forever and ever. gua sayang lu . dh berapa kali aku usya kos yg cuma blaja Chemistry . but , upset bhaa. takde. paling tak pun , BIO/Fizik mesti menyemak sekali. huhu ></ orang kata , Chemistry susah . bagi aku tak susah sangat wlaupun tak pernah dpat A spnjang blaja. hahaha.  harap2 SPM dapat A subjek Kimia. Aamiin.

361 hari , banyak belajar erti kekuatan hidup . banyak sedar , bila masa kau perlukan manusia untuk bercerita . dan semakin sedar bahawa kau cuma musafir dlam hijrah kehidupan . aku mungkin lemah kalau berdiri seorang dlam menuju redha Ilahi . tapi , aku tahu dan aku cukup tahu , Allah menolong hambaNya yg memerlukan . aku bersyukur dpat jumpa kawan2 yg turut berjuang di jalan Allah . walaupun berbeza umur , berlainan negeri dan daerah , tapi orang kata . Ukhuwah fillah abadan abada. semoga kita semua sama2 berhijrah untuk menggapai redha Dia. moga kita sama2 dpat merasa kemanisan iman dan yg paling penting , semoga syurga menjadi tempat kitaa bergembira. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment