Followers

Sunday, April 13, 2014

Aku Sedang Diuji (II)

Okay, sebelum aku smbung ceritara .Aku nak pada sesape yg xbaca lg entry aku sebelum entry niy, mntak baca laa noh. bru paham. .Maaf atas kesulitan. aku tau, klau aku teruskan dlam 1entry, konfirm kamu semua tersgatlah mlas nak baca. Mana taknya, panjang bertingkek2. Mcm karangan >350 PP suda.. Aptb -,-'

*bukan rekaan semata2. dan insan yg mengalami dirahsiakan. Kisah ini diceritakan oleh insan tersebut* 
24/03/2014 - Jam menunjukkan pukul 11 am. Disebabkan semalam aku tidur lewat ,pukul 03.30 am, maka pagi tu aku bangun dlam pkol 10 am. Selesai mandi , tiba2 rasa mulut terkacip and air mata tiba2 mengalir. Aku panggil sepupu aku . "Tolong kol ayah" And kt rumah wktu tu xda org .Semalam bdx2 prmpuan tidor rumah sedara sbb Ustaz xbgi balik rumah sndiri. Kang ada plak yg terkena. so, dgan segera ayah aku dri tmpt kerjanya, balik ke rumah. Dlam keadaan kalut, ayah aku kol Ustaz Hafizul (bkn nama sebenar). memandangkan dy dh pesan suruh kol klaw jd pape. Tut tutt* panggilan pertama xdijawab. Kol untuk ke2 kalinya. Alhamdulillah, Ustaz answer. so, Ustaz ckap "Xpa. Bwak dia dtg darussyifa' sekarang. agak2 pkol brape erk smpai sini?" Ayah cuma ckap "InsyaAllah dlam 11.30" Klau diikutkan, 24/03/14( Isnin) , Darussyifa' xbukak. :) Tp, mslah mcm aku dy bkk. 

Sesampainya aku kt sana, tiba2 menangis. mngkin benda tu dh terasa bahangnya. Ustaz bentangkn tikar sejadah and suruh aku baring di satu ruangan. Memandangkan , waktu tu ada sorang pesakit dtg untuk berubat and mereka dh buat appoiment trlbeh awal dri aku, Ustaz mntak izin dgn ayh aku untuk berubat pesakit tu dulu. Setelah di Ruqyah, tiada apa dlam bdan pesakit. Alhamdulillah. Masa merawat pon tidak terlalu lama. Waktu pesakit dh pulang,Ustaz berjlan menghala ke arah aku. Wlaupon xberbunyi tapak kaki ustaz, tp benda tu dpt rasa kehadiran ustaz. tiba2 je meraung. 

Seperti biasa, Ustaz akan membaca surah2 Ruqyah terlbih dahulu. Ustaz sembur air mnggunakan spray di tapak tangan, kaki and di ubun2 kepala dgan air yg sudah di Ruqyah. Aku meracau and mengamuk. Kali ni mengambil masa 3jam sahaja. Setelah lama duk berubat tp hampa. Tiada perubahan. Waktu tu, Ustaz dh syak benda lain . Ustaz istighfar. Nmpak mimik wajah ustaz keletihan. Mana xnya, semalam boleh dikatakan separuh hari duk berubat aku. Kesian ustaz. tp, itulah hakikatnya. Tugas seorang perawat islam. :') Semoga Allah merahmati Ustaz & keluarga. *tetiba* :D ustaz pon dh pelik sgt dgn benda ni, maka mulalah dialog antara 'benda' (b) tu dgan ustaz (u) :

U : Bila kau nak keluar? dari semalam lgi. Dia (aku) ada tanggungjawab dia dgan Allah. Kau xpyah nk kcau dya. 
B : *diam sambil menangis*
U : Kau bukan islam . Kau kafir. Klau kau nak msuk dlm bdan dya, kau kena masuk Islam dulu. 
B : Xnak lagi.. 
U : Klau kau nak keluar, aku akn tolong dgn izin Allah . Aku akan hantar kau 1 tempat di mana tmpt tu kau akan dpat perlindungan dn semuanya. Kau nak ?
B : aku xnak lagi. Sabar laa dulu ..
U : kenpa kau taknak? aku nak tolong kau. tp, klau kau xnak. Sakit kau kena. 
B : *menangis* aku xnak sakit. 
U : Klau kau xnak sakit. kau keluar sekarang. aku akan hantar kau satu tmpt tu. Boleh? 
B : Xnak. 

Ustaz xmembuang masa dgn berdialog bagai brsama Syaitan nirrajjin itu. sebaliknya, ustaz terus mmbaca surah2 ruqyah dll. Then, aku menangis lagi. Tpi, sekali lg buat ustaz hampa & brtmbh penat. Ustaz teruskan dialog lagi.

U : Knp kau degil sgt? Kau xrasa panas ke dgn ayat Al-Quran. Kau ni 'ibu'(bos) ke?
B : Yeee. aku ibunyaa.
U : Oh. Habis, dlam bnyak2 puak kau, xde sorang yg mati lagi dlam bdan dia?
B : Takkkkkk *menangis*
U : Knpa? Kau nak sakit? 

Ustaz teruskan lagi mmbaca ayat2 suci Al-Quran. Kemudian Ustaz berdialog kembali :

U : Cuba kau ckap dgn aku, org ke yg suruh msuk dlm bdan dia?
B : Haa. Org suruh.. *menangis*
U : Siapa tuan kau? Boleh kau tunjuk dgan aku?
B : Dy dh lari. 
U : Oh. pandai dya lari. Dari mana tuan kau buat?
B : *loading....* -secret- :p 
U : Oh. Dgan izin Allah, boleh kau keluar sekarang? Kalau kau nak, aku boleh tolong kau.
B : Aku xnak lagi. Sabar dulu. 
U : Kau xnak keluar ye? Sakit laa kau nnti. Boleh kau bgtau knp kau msuk dlam bdn dia?
B : Aku nak dia ! Tapi dia xnak dkt aku. *menangis*
U : Owh. Kau xreti malu erk? Dah dia xnak dkat kau, buat apa kau paksa. Kau ni sama zalim dgan tuan kau ! Allah dh cipta manusia berpasangan. Allah dh tetapkan. Kau tu kafir. Aku nak tolong kau keluar. boleh?
B : Aku xnak keluar ..Bgi dya nakkan aku. baru aku keluar.
U : kau degil kan ? Xpe. sakit kau kena. Kau boleh tunjuk tmpt tuh? 
B : Aku xnak.. dy (tuan) xbg untk bgtau.
U : Kau sama2 zalim dgn tuan kau.

And ustaz xbuang masa lg dgn benda mengarut tu, ustaz baca ayat2 . lbeh kurang pkol 2pm, Alhamdulillah dgn izin Allah SWT, aku sedar . Sebelum balik, ustaz cuma ckap dkt my dad "Lepasni, klau jd lg ke. kol sy la .Sy sarankan jgn tuka perawat laa. klau nk tuka pon xpa. tp, biarlah sy guna kaedah sy dlu. selagi sy xbg isyarat 'angkat tangan' .. :)"

Ustaz : Kamu kena kuatkan semngat. Kena kuat lawan benda niy .. ......................

*Balik*


-TAMAT-

No comments:

Post a Comment