Followers

Sunday, August 17, 2014

Last Appoiment

Yow.. Assalamualaikum. Nmpaknya, gua dh lama tak update blog. Sorry, kemalasan sedikitsan :3 hihi. Tambah2, after cuti raya ,busy manjang. FORUM REMAJA punya psal. But, it so amazing with my team beb ! Lupakan psal kelas bagai. wehehee : Act, sblum crita psal appoiment , ak digalakkan post psal Forum Remaja dulu. tp, xpa laa. next entry InsyaAllah. hihi


Nak dipendekkan cerita yg terpanjang ni. Rabu lepas, 13/8 aku ada appoiment dkat klinik. actually, doctor xbg tarikh appoiment sbb dya sruh aku habiskan ubat tambah darah dulu, bru dtg. Tp, aku hanyalah insan yg lemah. Mna nak habis ubat.Pahit wei pahit >< tp, dlam sehari aku telan 2/3 biji ubat. nak cepat habis. sebab aku plih tarikh tu? aku malas nk masuk kelass. Yepppy ! Hehe . Ahad until Selasa mmg xmsuk kelas. Forum Remaja naa. :D Then, Rabu dh xde forum. alang2 xmsuk kelas direct seminggu tu mcm best jee.. Hikhik So, mntak pegi Rabu tu laa.


Al-kisahnya mcm ni . Nak kata sedih xjugak. HAPPY ? Of cos laa beb ;) Hahaha. Alhamdulillah, darah merah dh smpai thap normal iaitu 12.3.. Mula2, lepas ambil darah terus ke makmal. dlam 5minit cmtu, *trettttt trett* result kluo. Aku pun tgok, HGB : 12.3 ..."Makkkk. Darah dh ckop laa. 12 lbeh. hri tu 11.3 jee." Dalam hati gua ckap "Lepas laa dari bebelan Dr Nazmi tuu" Then, aku suka usha result darah act. Then, bawah no I/c ,kertas tulis "Comment : Fever" .Muka aku agak trkezut. :P Hah ? Demam ? Sejak bila ? Kapan ? Haduii.haha .. or dia silap tulis ? Hermmm. *Thinking* AWAS ! RESULT DARAH TIDAK BOLEH MENIPU SEPERTI MULUT... Ohoi ! Mcm xprcaya aku demam.. Mana taknya, aku aktif jee. mampu karok lagu jiwang lg time practice forum dlam dewan skolah .. actually, dgan team forum ajo aku kecoh. Dalam kelas, diam xterkata. hikhik .. but, mmg 2/3 hri sblum tu aku agak ketar badan. and sblum ni kipas no 3 ok jee. xselimut pon xheran. yg 2/3 hri, kipas no 2 je buleh.


Berbalik pda result. Yelaa, aku mcm samar2.. nak prcaya atau tidak. Nak ke tak? So, ak buat kajian.. aku tgok result yg lepas2 tu. hihi, "Comment : " Xda tulis paper.. so, mmg demam laa aku. actually, nurse kt bilik ambik darah bg kad kesihatan aku ..tu yg boleh usha result lepas2. hehe So, tunggu turn nak jumpa org yg patut. As usual, aku jumpa doctor dlm bilik 1. so, aku bertapa laa dpan bilik no. 1... *tup tup* 0023 bilik 3.. Erkk? Okeyy .. Xjumpa Dr Nazmie. ahaha. gua jumpa pegawai perubatan jee.Alhamdulillah :* hari tu, aku masuk sorg2 jee. dh matang kononnya .hee. Then, sorg abg tu tny "0023 ke dik?" aku selamba jwab "Ha'a..knp?" sambil senyum. hehe "0023 bilik blkg. ruang emergency" erkk? ERROR ! apehal tang emergency plak? Ke kena transfer hospital? Hahaha.mcm best ajo :P Actually, meja untuk no aku duk situ. Takdenyaa nk msuk emergency. gua cergas ok. :D


Dh dkt ruang emergency tu, ada 3mejaa. aku nk gi mna satu? Hmm.so, ak nmpak no aku atas meja belah kanan. 'Laki lagi..' mmg dri dulu, peg. perubatan klinik tu smua laki. naseb hensem jehh :/ hahahahaha .. xD Then, dy ckap "Dik. duduk laa. jgn malu2.." Alah. abg ni igt aku malu hapee? berikut perbualan kami. But first, hangpa jgn pkir bukan2. I'm as her patient only. wiwittt !
PP : Peg. Perubatan
AA : me


PP : Bila demam eh?
AA : Hah ? Demam ? *ketawa* tak taw plak demam. *sengih*
-agak kelakar tgok muka PP yg tgah serious tny aku, boleh plk aku gelakkk-
-Dgn hrapan, dh demam tu bgi laa mc lebih. hee. boleh direct sminggu xke kelas-
PP : heh? xtaw bila demam ? *gelak serta* dh tu, mai wt mende sini?
AA : Sajaa. *senyum sinis* nk check darah jee. dh Dr sruh. tgok kt result buleh plk demam.
PP : ouhh. result awk dh ok.. klau tak normal nk buat cmna ehh? *perli*
AA : Haha. mna tahuu. tu kerja awak laa. *senyum sinis* sbb hari tu dh tmbah darah.
-aku geram time dia ng peg. perubatan meja sebelah gelak jugakk.-
PP : darah xckup tu kerja awk. Ouh. time tu drah berape?
AA : drah 5 jee. *senyum*
PP : owhh. okey laa. *gaya doctor* darah smua ok.meningkat.. jdi, xde pape dh laa. *senyum*
AA : hmm. Okay laa mcm tuu ..
-nak je blah teruss-
AA : hm.Nak surat mc.
PP : Ouh lupaa. skolah mn?
AA : SeiRing
PP : oh. duk mane?
AA : Bt Tumbuh
PP : *sambil tulis surat mc* tahu tak bila batu tu tumbuh?
AA : Hah ? dok paham.
PP : yolaa. tahu x bila btu tu tumbuh?
AA : Ouh .. Hahahahah. Tak tahu. tak tnya JKKK kg.
PP: Ouh. kut2 tahu sejarah. hmm. Nahh mc. ada nk bgtau ap2 lgi?
AA : Hah ? hehe. xde dh. k laa.


time dlam bilik uh, aku xrasa mcm sakit bila peg perubatan meja sebelah turut serta kami berborak. huhu/. and, sedikitt 'hmmm' , bila ckap 'awak saya'. k ,nevermind. hihi. then, terus klua bilik dan balik......I"M FREEDOM FROM MEDICINE



No comments:

Post a Comment