Followers

Monday, July 29, 2013

First Appoiment

Fuh Fuh fuhh ! Mesti mulut korang muncung en . Lawak k lawak :P Okey , hri ni 29/7/2013. Awak tahu tak hari ni hari apa? Hari ni hari Isnin ! Maknanya, saya dah ckup sebulan keluar wad.. Yeayyy ! Ops, sorry . Xmau over sgat . Aku xsuka perli orang . ^_^ Hri ni, first appoiment aku ngan Dr. Fatimah. Cuak aih. I'll story what happen today, ok ? So, korang kena baca smpai habis . WAJIB tau . JustJoke#

Hari ni aku bangun mcam biasa la kan, pukul 6 pagi . Pastu , siapkan diri semua. area pukul 8.00 am, off to Hospital Besut. Wat cool suda. Smpai dkat hospital, aku and mak pi register and akak tu sruh prgi bilik no.3 untuk amik darah . So, sblum ambil darah. kena tunggu giliran dulu en. Kelip kelip mata duk tgok org lain . mcam2 penyakit bole nmpak. Haisy, penyakit2. Eh eh, over suda o.O Smpai la turn aku untuk amik darah. masuk bilik no.3 and amik darah pastu bawak pergi bilik no.9 (makmal) untuk tau result darah .

Lama tu mmg lama la kan . Dalam pukul 10.30, no.giliran aku 1027 bru terpapar di kaunter saringan. So, aku pi kaunter saringan dulu. untuk check degupan jantung, nadi dn sbgainya :D Pastu, nurse tu tnya aku "adik masuk wad ke sebelum ni ?" aku just anggukkan kepala la. da bnda btol an. Hewhew. Then dye ckap dkat aku "Dik, adik kena tunggu lama sikit la sblum jumpa doktor. sbb nak amik maklumat2 psal penyakit adik dkat wad. sbb adik dari wad kan . so, kertas2 n fail2 ada dalam wad 7." Aku pon ckap OKAY :) . Hehe, nbor waktu tu 1025. Aku mati2 igt xlama da nbor aku . tut tut* dye langkau pi nbor 1029. Means, aku lmbait lgi lha . K, sabo :( Haha

Area pukul 11 am, kluarlah dkat screen 1027 bilik 6. Aku and mak aku pon pi bilik no 6 . Lepastu doktor pon ckap "Darah adik dah comel ni, 11.3L . Hari adik kluar wad, darah adk 9 je" Aku senyum2 je . Hikhik, da xtaw nak reply apa . Pastu, doktor amik satu kertas tu pasal Zat Besi . Doktor pon kata "Adik kurang darah sbb kurangnya zat besi . Tgok ni, zat besi yg normal 10.3, tapi adik 2.3" Fuh , brapa kali ganda oooo . Aku senyum jelah. Sejurjurnya, mmg aku xbrape nak mkan sayuq2. Mmg terkejut la bila zat besi rndah. Dah kurang sgat en . Maybe darah aku comel sbb mkan ubat tambah darah . Kalau tak, mmg tak comel la. Haha xD

Pastu, doktor amik lgi satu paper yg pasai apa ntah . Protein kot . Doktor tnya and ckap dkat aku "Adik tak makan daging ke ? Sbb *protein* adik kurang . Yang normal 11, tp adik 3 je." Okey , aku mampu senyum je . Hoho , Alhamdulillah , ubat untuk kali ni kuantiti yg sedikit . Syukur sgat2. aku xlarat dh nak makan . Yg hri tu pon xhabis lgi . Banyak pulak tu . Membazir sgt :'( Next appoiment 26/8/2013. Untuk second appoiment , doktor suh amik darah untuk Blood Full Picture. Huh ! Darah lagikk . Dan untuk second time tu , bru doktor akan sahih punca anemia dalam diri aku, InsyaAllah . And , tuk blogger2 sekalian, mohon comment bgi yg tahu makanan yg boleh menmbahkan zat besi . Harap sgat ye :) Okey , byebye alls. Thanks for reading my story.

2 comments:

  1. salam...btol tu...mkn la daging byk sikit...n org ckp hati ayam blh tmbh darah n stabilkn haemoglobin...insyaAllah...be strong ok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkslam , sis . Hehe daging ? Hm , rasanya dh mkan . Tp , still xckop . Lgpon daging xbrapa sgat skrg. Hehe , Okeh Tq :)

      Delete